Οι ιέρειες του «Πολεμιστή Γρύπα»


Οι ιέρειες οι ευρισκόμενες επί ενός εκ των τεσσάρων χρυσών δαχτυλιδιών που βρέθηκαν στον εν έτει 10/2015 ανακαλυφθέντα στην Πύλο Μεσσηνίας τάφο του επονομαζόμενου εκ των αρχαιολόγων «Πολεμιστή Γρύπα»

Αριστερά, επί του χρυσού δαχτυλιδιού από τον τάφο του «Πολεμιστή Γρύπα», βλέπουμε 1 αρχιέρεια μαζί με 2 ιέρειες τις οποίες.

Οι αρχαιολόγοι που διεξήγαγαν την ανασκαφή στην Πύλο θεωρούν πως φορούν Κρητικές ενδυμασίες και ως εκ τούτου το εν λόγω δαχτυλίδι προέρχεται από εργαστήριο στην Κρήτη.

Αυτό δεν αληθεύει διότι ναι μεν οι εν λόγω ιέρειες υπάρχουν και σε σφράγισμα από την Αγία Τριάδα Μεσσαράς, το οποίο θα δείξουμε, αλλά υπάρχουν και σε δαχτυλίδι που προέρχεται από τάφο στις Μυκήνες.

Ως εκ τούτου το επιχείρημα τους δεν ευσταθεί. Αφενός διότι τα δαχτυλίδια ήταν ιερατική τίτλοι, δηλ. τίτλοι ιεροσύνης, και όχι είδος καλλωπισμού, αφετέρου διότι τα εν λόγω ενδύματα, όπως όλα τα ενδύματα που φορούν ιέρειες, είναι ιερατικές στολές.

Άλλωστε όποιος έχει έχει παρακολουθήσει και έχει κατανοήσει πλήρως τους σχετικούς με τους Θεούς μύθους ξέρει καλά ότι οι εσθήτες είναι σύμβολο των ασώματων ζωών. Καθώς οι ζωές προβαλλόμενες αποκρύπτουν τις υπάρξεις των θεών και οι εσθήτες τα σώματα. Με τον ίδιο τρόπο οι εσθήτες σκεπάζουν & κρύβουν αυτόν που τις φοράει και οι ζωές τις θείες, υπερούσιες μεν αλλά μεθεκτές & αυτοτελείς ενώσεις, ή τις Ενάδες/Αγαθότητες/Θεούς.Επειδή δε οι υπάρξεις των υπερούσιων, μεθεκτών & αυτοτελών Θεών διαφέρουν από τον έναν στον άλλο, έτσι :

  1. οι εσθήτες κάποιων Θεών είναι λευκές, άλλων μαύρες, άλλων χρυσές και άλλων ανάλογες, και περιβάλουν όλους γενικά τους Θεούς του έξωθεν Κόσμου
  2. οι εσθήτες των θεών κατά τα σχήματα και τα χρώματα μοιάζουν με τις εσωτερικές και απόκρυφες δυνάμεις τους.
  3. μέσα στα Ιερά διαφορετικά συνθήματα περιβάλουν τα διάφορα αγάλματα, συνθήματα που συνάδουν με τα των κρειττόνων.

Εξ αυτών όλων οι των Θεών Ιεροί(Ιερείς), Κλήτωρες & Δοχείς χρησιμοποιούν εσθήτες, χιτώνες & περιζώματα πολυειδής μιμούμενοι έτσι τις ζωές των θεών και τις απόκρυφες δυνάμεις τους στις οποίες αναγάγουν τις πραγματείες τους.

Το σφράγισμα που ακολουθεί  – το CMS II,6 001 – είναι από την Αγία Τριάδα[1] επαρχίας Πυργιώτησσας Μεσσαράς Ηρακλείου – η  σημαντικότερη πόλη στο δυτικό τμήμα της πεδιάδας της Μεσσαράς κατά τη Νεοανακτορική περίοδο.

ΑΡΙΘΜ. ΕΥΡΕΤ. ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑΤΟΣ /ΩΝ : Μ.Η. 505. 506/ 1-2. 533. 1713 (=Μ.Η. Ba). RMP 71979. ΤΥΠΟΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑΣ: Δαχτυλίδι με οβάλ μεταλλική σφενδόνη. ΤΥΠΟΣ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑΤΟΣ /ΩΝ: 6 ‘σφραγίσματα με μία οπή ανάρτησης’ και 1 σφραγιστικό αποτύπωμα το καθένα: α) Τα 2 (Μ.Η. 505. 533) με πυραμιδοειδή πίσω επιφάνεια. β) Τα υπόλοιπα 4 (Μ.Η. 506/ 1-2. 1713. RMP 71979), πυραμίδες. Ενεπίγραφα και τα 6. ΧΩΡΟΣ ΕΥΡΕΣΗΣ: «Έπαυλη». Ακριβές σημείο εύρεσης άγνωστο. ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗ: ΥΜ ΙΒ περίοδος.

Επίσης από την Αγία Τριάδα είναι το σφράγισμα  CMS II,6 022 ,το οποίο είναι το κάτωθι :

Καθώς και το σφράγισμα  CMS II,6 023 ,το οποίο είναι το κάτωθι :

Ενώ αυτό  – το  CMS I 159 – είναι από τάφο στις Μυκήνες, Νεκρόπολη Φουρνοδιάσελο.

Επίσης δεξιά, επί του χρυσού δαχτυλιδιού από τον τάφο του «Πολεμιστή Γρύπα», βλέπουμε 2 ιέρειες τις οποίες οι αρχαιολόγοι που διεξήγαγαν την ανασκαφή στην Πύλο θεωρούν πως φορούν Κρητικές ενδυμασίες και ως εκ τούτου ότι το εν λόγω δαχτυλίδι προέρχεται από εργαστήριο στην Κρήτη. Αυτό δεν αληθεύει διότι εν λόγω ιέρειες ναι με υπάρχει σε σφράγισμα ένα από την Αγία τριάδα Μεσσαρά, αλλά υπάρχει και σε σφραγιδόλιθο, αγνώστου προελεύσεως, που βρίσκεται στο Metropolitan Museum.

Ως εκ τούτου το επιχείρημα τους δεν ευσταθεί.

Ο σφραγιδόλιθος CMS XII 168 , αγνώστου προελεύσεως, ο οποίος βρίσκεται στο «USA-New York, Metropolitan Museum» είναι ο κάτωθι :

Ενώ αυτό από την Αγία Τριάδα, ο CMS II,6 013, είναι ο κάτωθι :

Κεφάλας Δ. Ευστάθιος(Αμφικτύων) – 2/11/2015 : “Ακάδημος”, αμφικτυονία Πανελλήνιας(Ορφικής) Θεολογίας & Πυθαγόρειας-Πλατωνικής Φιλοσοφίας –  φιλοσοφοῦμεν γνησίως τε καὶ ἱκανῶς


[1]  Στη Νεοανακτορική περίοδο η Αγία Τριάδα αποτελείται από ένα οικιστικό σύνολο, την πόλη, που εκτείνεται Β. και Αν. ενός κεντρικού κτιρίου, γνωστού στη βιβλιογραφία ως «Έπαυλη» (“Villa”, “Villa Reale”, “Villa Royale”). Η «‘Επαυλη» οικοδομήθηκε στην πρώιμη νέο-ανακτορική περίοδο (ΜΜ ΙΙΙΒ-ΥΜ ΙΑ) και καταστράφηκε από πυρκαγιά στο τέλος της ΥΜ ΙΒ φάσης. Πρόκειται για ένα πολυτελές οικοδομικό συγκρότημα του οποίου το αρχιτεκτονικό σχέδιο αναπτύσσεται σε σχήμα Γ γύρω από μία μεγάλη αυλή – βλ. LA ROSA 1992, 70-71, 75-76 / SCHOEP 1997, 30-31 / SCHOEP 1998a, 76 / SCHOEP 2002, 23-25. Επίσης για τις αρχιτεκτονικές τροποποιήσεις και ανακατασκευές που παρατηρούνται στη θέση κατά τη Νεοανακτορική περίοδο, βλ. ειδικότερα DRIESSEN & MACDONALD 1997, 30-31 και REHAK & YOUNGER 2000, 285-286. Στην Αγία Τριάδα έχει αναληφθεί το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα αρχείο του διοικητικού συστήματος της Γραμμικής Α γραφής, που έχει βρεθεί στην Κρήτη και χρονολογείται με βεβαιότητα στην ΥΜ ΙΒ περίοδο – βλ. MINOAN ROUNDEL I, 41, 45 / PALAIMA 1994, 310 / SCHOEP 1997, 46-50, 65 Tab. 4 / SCHOEP 2002, 25.